2011. november 16.

Köszöntő

Kedves idetévedő!

Máris a közepébe csapnék egy rövid ismertetővel arról, hogy mi ez az oldal és hogy miért indítottam.
Célom rendkívül egyszerű, mindössze szubjektív véleményeket szeretnék közölni az általam látogatott, javarészt budapesti vagy pest-megyei, leginkább képzőművészeti kiállításokról, de nem kizárt, hogy lesznek itt más tematikájú, a képzőművészethez lazábban kapcsolódó látnivalók, események is, illetve területileg vidéki és külföldi kiállítások véleményezései is előfordulhatnak majd. Átlagosan hetente 1 kiállításra látogatok el, így új bejegyzéseket is körülbelül ilyen időközönként lehet majd itt olvasni. A blog címében olvasható "szelet" kifejezés amolyan szimbólum, egyfelől meglehetősen édesszájú vagyok és egy-egy kiállítás számomra olyan, mint egy szelet sütemény: mindegyiknek megvan a maga habja, ropogós csokoládéborítása, de lehet akár száraz és rágós is, mint egynéhány sütemény tésztája. Mindezek pedig teljesen szubjektív véleményeket szülnek bennem, minden kiállítás egy teljesen más ízű "szelet" és nem kizárt, hogy másnak máshogy ízlik és maga a cukrász is másképp vélekedne a saját művéről...

Magamról is ejtenék néhány szót, természetesen a "hol születtem" és a "hány éves vagyok" témakört átlépve máris a blog tematikájához szükséges félszáraz tényeket sorolnám fel: jelenleg a KOGART Galéria festménybecsüs képzésén veszek részt, egyetemi végzettségem szerint digitális grafikus/képanimátor vagyok, még egyet visszalépve az időben pedig egy OKJ-s keramikusi papírt is bezsebeltem a Kisképző jóvoltából. A művészettörténet is nagyjából a középiskolai évek legelején fogott meg és végül terelt fokozatosan át a "másik oldalra", tehát a gyakorlati művésztől az elméleti, vizsgálódó műkedvelő felé, így azt mondhatom, hogy a hivatásos művészettörténészek nagy részével ellentétben én nem bölcsészeti, hanem képzőművészeti előképzettséggel rendelkezem, ami a szemléletmódomat és a háttértudásom is alapvetően meghatározza. Hogy ez előny-e, avagy hátrány, az majd idővel elválik... ;)

A végére pedig egy kis önreklám a másik blogomnak, ami 1 éves svédországi kalandjaimat meséli el. Erről nem is írnék bővebben, akit esetleg érdekel a téma, itt találja meg a blogot:
http://edinsweden.blogspot.com/

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése